Nintendo lyd-ur: Alarmo vil ikke oprette forbindelse til internettet
Fremgangsmåde, når Nintendo Sound Clock: Alarmo ikke kan oprette forbindelse til internettet eller ikke kan finde dit trådløse netværk.
Før du går i gang:
Du skal bruge:
- Din Nintendo Sound Clock: Alarmo-enhed
- ID og adgangskode til dit trådløse netværk
Mulige løsninger:
Hvis Trådløst netværk ikke er fundet
- Tryk på tilbage-knappen og søg igen efter netværksadgange.
- Genstart din internetforbindelse og søg derefter igen.
- Flyt Alarmo tættere på den trådløse router.
- Hvis dette løser problemet, kan det være, at Alarmo ikke kan oprette forbindelse, fordi den er for langt væk fra routeren. En internetforbindelse er ikke nødvendig for at få adgang til de fleste af enhedens funktioner, så du kan nøjes med at bringe Alarmo tættere på routeren, når du har brug for at udføre funktioner, der kræver adgang til internettet.
Forbindelsesforsøg mislykkes
- Tjek din netværksadgangskode og bekræft, at du har indtastet den korrekt.
- Kontroller, at Alarmo kører med den seneste systemopdatering.
- Ikke med den nyeste systemopdatering, men jeg kan ikke oprette forbindelse for at downloade den.
- Forsøg at forbinde Alarmo til en hotspot-forbindelse via din smartenhed og det trådløse datanetværk. Udfør systemopdateringen, når det er tilsluttet. Når den er opdateret, kan du prøve at oprette forbindelse til dit hjemmenetværk igen.
- Bemærk venligst, at hotspot-data er inkluderet i nogle trådløse netværksabonnementer, men ikke i alle. Hvis du ikke er sikker på, om hotspot-data er inkluderet i dit abonnement, skal du kontakte din trådløse netværksoperatør.
- Hvis du har brug for hjælp til at opsætte en hotspot-forbindelse på din smartenhed, skal du kontakte enhedens producent eller din trådløse netværksoperatør for at få hjælp.
- Ikke med den nyeste systemopdatering, men jeg kan ikke oprette forbindelse for at downloade den.
- Bekræft, at din router bruger en 2,4 GHz-frekvens og en WPA-, WPA2- eller WPA3-krypteringstype. Slå hurtig roaming fra, hvis denne funktion er aktiveret på dit netværk.
- Hvis du vil tjekke dit frekvensbånd og din krypteringstype, kan du se disse oplysninger i routerens indstillinger. Hvis du har brug for hjælp til at finde disse oplysninger eller til at ændre dem, skal du kontakte din internetudbyder.
- Slå hurtig roaming fra, hvis dit netværk har aktiveret denne funktion.
- For at kontrollere, om dit netværk bruger hurtig roaming, kan du se disse oplysninger i din routers indstillinger. Hvis du har brug for hjælp til at finde disse oplysninger, eller hvis du har brug for hjælp til at ændre dem, bedes du kontakte din internetudbyder.
Yderligere oplysninger
Alarmo fungerer ikke på netværk, der kræver, at du godkender internetforbindelsen (fx via en login-side) for at få adgang til den.